X
تبلیغات
مطالعات و مبانی نظری خانه موسیقی - مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات معماری 09128380245 www.nbpars.ir
سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید
نوشته شده در تاريخ ۲۶/۴/۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ توسط safaii safa | نظر(0)
مطالعات و مبانی نظری خانه موسیقی - مطالعات طراحی خانه موسیقی

تاریخ ایجاد 24/10/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 220 برگ ورد   قیمت: 18000 تومان   حجم فایل: 11338 kb  تعدادمشاهده  263




فهرست مطالب :

چکیده

مقدمه. ۱

۱-۱-تبیین موضوع.. ۳

۱-۲- دلایل انتخاب موضوع.. ۳

۱-۳- اهمیت و ضرورت انتخاب پروژه: ۴

۱-۴- اهداف کلان.. ۵

۱-۵-۱- تأمین نیازهای فرهنگی.. ۵

۱-۵-۳- اهداف کالبدی.. ۶

۱-۶- معرفی روش و فرآیند طراحی.. ۶

۲-۱- مفاهیم و تعاریف موسیقی.. ۱۰

۲-۲- تعریف موسیقی.. ۱۱

۲-۲-۳- انواع موسیقی.. ۱۲

۲-۲-۳-۱- موسیقی محلی.. ۱۶

۲-۲-۳-۲- موسیقی مذهبی ایرانی.. ۱۷

۲-۲-۳-۳- موسیقی ضربی – ضرب‌دار. ۱۷

۲-۲-۳-۴- موسیقی یکنواخت… ۱۷

۲-۲-۳-۵- موسیقی توصیفی.. ۱۸

۲-۲-۳-۶- موسیقی دراماتیک…. ۱۸

۲-۲-۳-۷- موسیقی سنتی.. ۱۸

۲-۲-۳-۸- موسیقی کلاسیک…. ۱۸

۲-۲-۳-۹- موسیقی افقی.. ۱۹

۲-۲-۳-۱۰- موسیقی الکترواکوستیک…. ۱۹

۲-۲-۳-۱۱- موسیقی الکترونیک…. ۱۹

۲-۲-۳-۱۲- موسیقی معماری.. ۱۹

۲-۲-۴- نقش موسیقی در زندگی.. ۱۹

۲-۲-۵- جدول پیوندهای موسیقی و معماری: ۲۰

۲-۲-۶- نتیجه‌گیری.. ۲۱

(فصل سوم)مبانی نظری طرح.. ۲۱

۳-۱- تئوری‌های مرتبط با موضوع.. ۲۳

۲-تاریخ موسیقی ایران.. ۲۳

۳-۱-۲- ملیّت‌ها و فرهنگ‌ها و سالن کنسرت… ۲۵

۳-۱-۳-۲- تکامل سال‌های کنسرت در طول تاریخ.. ۲۶

۳-۱-۳-۱- ویژگی ساختار صحنه در هنر یونان باستان.. ۲۶

۳-۱-۳-۲- ویژگی‌های تالار موسیقی ایرانی.. ۲۸

۳-۱-۴- مفاهیم عمومی صحنه و تالار. ۲۹

۳-۱-۵- شباهت‌ها و تفاوت‌های صحنه و تالار. ۳۰

۳-۱-۶- مفاهیم آکوستیکی.. ۳۲

۳-۱-۶-۱- عوامل فیزکی.. ۳۲

۳-۱-۶-۲- عوامل ذهنی.. ۳۴

۳-۱-۷- انسان و طبیعت… ۳۵

۳-۱-۷-۲-تاثیرطبیعت در زندگی مردم. ۳۵

۳-۱-۷-۳- طبیعت و منظرگرایی.. ۳۶

۳-۲-احکام و معیارهای نظری طراحی.. ۳۷

۳-۲-۱-آشنایی با گونه‌های تالار. ۳۷

۳-۲-۲- ضرورت‌ها در طراحی سالن کنسرت و صحنه. ۴۰

)فصل چهارم)نمونه موردی . ۴۰

۴-۱- معرفی و تحلیل مصداق‌ها و نمونه‌های تاریخی ایران.. ۴۵

۴-۱-۱-اتاق موسیقی عالی قاپو. ۴۵

۴-۱-۲- تکیه دولت… ۴۷

۴-۱-۳- تالار مدرسه دارالفنون.. ۴۷

۴-۲- نمونه داخلی.. ۴۹

۴-۲-۱-۱- ورودی.. ۴۹

۴-۲-۱-۲- اتاق کنترل.. ۵۰

۴-۲-۱-۳- سالن های نمایش…. ۵۰

۴-۲-۱-۴- عمده ترین اهداف این کانون‌ها و گالری‌ها: ۵۱

۴-۳- بررسی نمونه های خارجی.. ۵۱

۴-۳-۱-۲- فضای داخلی سالن.. ۵۲

۴-۳-۱-۳- بدنه سالن.. ۵۳

۴-۳-۲- تالار کنسرت لوکزامبورگ… ۵۴

۴-۳-۲-۱- مکان: لوکزامبورگ… ۵۴

۴-۳-۲-۲- سرسرای ورودی.. ۵۵

۴-۳-۲-۳- طراحی داخلی.. ۵۶

۴-۳-۲-۴- حجم تالار موسیقی.. ۵۶

۱-۵ : شناخت بستر طرح.. ۵۹

۱-۱-۵ : ساختار فرهنگی.. ۵۹

۲-۱-۵ : ویژگی های فرهنگی و هنری.. ۵۹

۳-۱-۵ : زبان.. ۶۰

۴-۱-۵ : فولکلور یا ادبیات شفاهی.. ۶۰

۵-۱-۵ : آداب و رسوم روزمره اجتماعی.. ۶۱

۶-۱-۵ : آداب پذیرایی: ۶۱

۵-۱-۵ : ویژگی‌های فردی: ۶۲

۲-۵ : اقلیم و هواشناسی.. ۶۳

۱-۱۰-۳ جمعیت… ۶۵

۳-۵ : ویژگی‌های زمین شناسی نمین.. ۶۵

۱-۳-۵ : پوشش گیاهی.. ۶۶

۲-۳-۵ : منابع آبی و هیدرولوژی.. ۶۶

رود نمین چای.. ۶۶

رود آپارقیه. ۶۶

۵-۵ : ویژگی های اقلیمی شهرنمین.. ۶۷

۱-۵-۵ : عوامل اقلیمی.. ۶۷

۲-۵-۵ : عرض جغرافیایی.. ۶۷

۳-۵-۵ : ارتفاع از سطح دریا. ۶۷

۴-۵-۵ : دوری ونزدیکی به دریا. ۶۸

۵-۵-۵ : جریان های هوایی که برمنطقه اثر می‌گذارند.. ۶۸

۶-۵ : عناصر اقلیمی.. ۶۸

۲-۶-۵ : میانگین حداقل دمای هوا ۶۹

۳-۶-۵ : میانگین حداکثرهای دما. ۶۹

۴-۶-۵ : میانگین روزانه دما. ۷۰

۵-۶-۵ : حداقل مطلق دمای هوا ۷۱

۵-۶-۵ : حداکثر مطلق دمای هوا ۷۱

۶-۶-۵ : تغییرات فصلی دمای هوا ۷۲

۵-۶-۵ : بارندگی.. ۷۳

۸-۶-۵ : حداکثر بارندگی روزانه. ۷۵

۹-۶-۵ : رطوبت نسبی.. ۷۵

۱۰-۶-۵ : روزهای یخبندان.. ۷۶

۱۱-۶-۵ : باد. ۷۷

۱۲-۶-۵ : وزش بادهای شدید.. ۷۸

پهنه بندی اقلیمی منطقه مورد مطالعه. ۷۸

۷-۵ : طراحی اقلیمی.. ۷۹

۱-۵-۵ : دیوار جنوبی: (نقاله مربوط به دیوار جنوبی) (جدول انرژی دما). ۸۱

۲-۵-۵ : دیوارهای جنوب شرقی و جنوب غربی.. ۸۱

۳-۵-۵ : دیوارهای شمالی.. ۸۲

۴-۵-۵: دیوار شرقی و غربی.. ۸۲

۸-۵ : جدول بیوکلیماتیک(زیست اقلیمی) ساختمانی اردبیل.. ۸۲

۱-۵-۵ : روش گیونی.. ۸۲

۲-۸-۵ : روش اصلاح شده (تجدید نظر شده ) گیونی و مایلن.. ۸۴

۹-۵ : اصول طراحی اقلیمی.. ۸۵

۲-۹-۵ : فرم ساختمان در رابطه با اقلیم.. ۸۶

۳-۹-۵ : تهویه طبیعی در رابطه با اقلیم.. ۸۷

۶-۱- بررسی استاندارهای کلان طراحی پروژه. ۸۹

۶-۱-۱- انواع و ابعاد سالن‌های تئاتر. ۸۹

۶-۱-۲- انواع فعالیت… ۸۹

۶-۱-۳- اندازه ارکستر. ۹۰

۶-۱-۴- پخش فیلم.. ۹۰

۶-۱-۵- سالن کنسرت… ۹۰

۶-۱-۶- محدودیت‌های بصری.. ۹۰

۶-۱-۷- چیدمان.. ۹۱

۶-۱-۸- دید.. ۹۴

۶-۱-۸-۱- دید مناسب… ۹۶

۶-۱-۹- ظرفیت سالن.. ۹۷

۶-۱-۱۰: انواع صندلی.. ۹۷

۶-۱-۱۰-۱- نوع قرارگیری صندلی در یک ستون: ۹۸

۶-۱-۱۰-۲- نحوه قرارگیری صندلی بر روی پله‌ها: ۹۹

۶-۱-۱۱- بالکن.. ۱۰۰

۶-۱-۱۲- جایگاه ارکستر. ۱۰۱

۶-۱-۱۳- پرده. ۱۰۲

۶-۱-۱۴- تجهیزات… ۱۰۲

۶-۱-۱۵- فضاهای جانبی.. ۱۰۴

۶-۱-۱۵-۱- اتاق‌های آرایش و لباس…. ۱۰۶

۶-۱-۱۵-۲- اتاق‌های تعویض لباس در کنسرت… ۱۰۶

۶-۱-۱۵-۳- اتاق‌های کارکنان.. ۱۰۷

۶-۱-۱۵-۴- تسهیلات فنی.. ۱۰۸

۶-۱-۱۵-۵- فضاهای عمومی.. ۱۰۸

۶-۱-۱۵-۶- رختکن‌ها. ۱۰۸

۶-۱-۱۵-۷- انبار آلات موسیقی.. ۱۰۸

۶-۱-۱۵-۸- محل تجمع اعضای ارکستر. ۱۰۹

۶-۱-۱۶- نورپردازی.. ۱۰۹

موقعیت منابع نور. ۱۰۹

مکان‌های نصب تجهیزات نورپردازی در دیوار و سقف.. ۱۱۰

نمونه‌ای از قرارگیری تجهیزات نورپردازی.. ۱۱

۶-۲- سیستم سازه‌ای.. ۱۱۲

۶-۲-۲- سیستم سقف…. ۱۱۲

۶-۲-۲-۱- سقف آمفی تئاتر   ۱۱۳
منابع


توضیحات فایل :

فرمت این فایل بصورت Word شامل ۱۱ فایل مجزا برای هر بخش  می باشد.این رساله بسیار کامل بوده و تمامی اصول نگارش رساله در فایل مذکور دیده می شود.

 

 

مقدمه

معماری در برداشتی ساده که هر روز رواج پیدا می‌کند به کالبدی گفته می‌شود که با کارهای معین در پاسخگویی به نیازهای ملموس انسان‌ها می‌آید. گفته می‌شود که معماری پیکره‌ای است که بر اساس نیازهایی خاص فهم و طرح می‌شود و تحقق شکلی یا جسمی پیدا می‌کند تا انسان را در برابر پدیده‌های آزاردهنده طبیعت حفاظت کند.

هر چند در لحظه فهم و طرح شدن می‌تواند زیبا بشود. بدین سان که باز نمادین پیدا کند تا به کار ماندگاری پیوستگی‌ها و وابستگی‌های فرهنگی انسان بیابد، با طبیعت هماهنگی داشته باشد تا یادآور پیوندهای اساسی‌ باشد که بشر با بستر پرورش دهنده‌اش دارد و جز این‌ها معماری به لحاظ خصلتی که دارد از جهان تجرید آغاز می‌کند و به عینیت می‌انجامد. اولین ایده‌های معماری می‌تواند از مسائلی کاملاً تجریدی مانند مبانی نظری پروژه الگوهای هندسی و یا حتی دیاگرام‌های تحلیل کاربری‌ها متولد شود، در نهایت فضای ساخته شده محیطی مصنوع و فیزکی است که در آن علاوه بر پرورش ذهن فعالیت‌های طبیعی بیولوژیکی انسان نیز صورت می‌گیرد. بنابراین در مراحل مختلف تحقق یک اثر – فضای معماری آن‌چه به‌عنوان مهم‌ترین جزء معماری در این نوشتار مد نظر ماست – به گونه‌ای با تمامی موارد ذکر شده در بالا سروکار دارد.

انسان در فضای معماری زندگی می‌کند. به فضا فکر می‌کند و فضا را خلق می‌کند. رابطه انسان با فضای معماری پیچیده‌تر از فضای هنری نقاشی و مجسمه‌سازی است. زیرا انسان این فضا را از درون نیز تجربه می‌کند


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,خانه ,موسیقی ,اصفهان,مطالعات,پروژه ,خانه ,موسیقی ,اصفهان,پروپوزال خانه , موسیقی ,اصفهان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran پایان نامه,پایان نامه خانه موسیقی اصفهان,پلان,پاورپوینت,دانلود رایگان,طراحی خانه موسیقی اصفهان , مقاله ,ويژگيهاي, اصول, تاریخچه, مبانی خانه موسیقی اصفهان,نمونه مو,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی معماری خانه هنر
مطالعات طراحی معماری مرکز موسیقی درمانی
مطالعات طراحی کافه کتاب
مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
دانلود مطالعات سینما ، word
دانلود مطالعات فرهنگسرای کودک ، word
دانلود مطالعات فرهنگسرا ، word
مطالعات طراحی نمایشگاه و خانه لباس با رویکرد هنر اقوام ایران
مطالعات طراحی خانه و مرکز ملی زنان با رویکرد نقش زنان در فعاليتهاي اجتماعي – اقتصادي و ... در جامعه
رساله طراحی و معماری مرکز هنرهای بصری
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی موزه هنر و معماری در کرمان
رساله طراحی خانه موسیقی با نگاه به موسیقی کلاسیک و رویکرد روانشناسي محيط
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد معماری سنتی به همراه نقشه ها
مطالعات طراحی مرکزهنرهاي تجسمي با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سالن موسيقي،رساله طراحی كنسرت هال
مطالعات طراحی استودیوی ضبط موسیقی ، مرکز ضبط موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد فرهنگ ایرانی اسلامی
مطالعات طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی

برچسب‌ها: مطالعات و مبانی نظری خانه موسیقی - مطالعات طراحی خانه موسیقی ,
.: Weblog Themes By Blog Skin :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.